Viikonloppuna olin katselemassa agilityn SM-kisoja Torniossa lauantaina ja sunnuntaina. Yötä olin mökillä kun porukatkin siellä olivat koko viikonlopun Kiiran kanssa. Kiira ei päässyt paljon kisatunnelmia haistelemaan kun kisa-alueen portilla oli rokotustentarkastus ja meidän paperit olivat kotona täällä Oulussa.

  Nähtiin hienoja ratoja, harmittavia epäonnistumisia sekä mahtavia nappisuorituksia. Perroja oli yllättävän paljon kisaamassa ja Kiiran sukulaisiakin näkyi menevän radalla. Lauantaina joukkuekisassa meidän seuran minit olivat napanneet pronssia (itse en minejä katsellut kun tulin niin myöhään paikalle) :)

  Tapasin myös ensimmäistä kertaa livenä "nettituttu" Alman, joka oli Niki-sheltillään kisaamassa. Alunperin olemme tutustuneet joskus n. 12-vuotiaina Koiramme-lehden junnupalstalla olleen kirjekaveri-ilmoitukseni kautta :) Oli kyllä tosi kiva nähdä!

 

  Sitten muuta asiaa: Kiiran kilpirauhaskokeen tulokset tulivat ja TGA arvo oli negatiivinen, eli terve tyttö on tältäkin osin, hieno homma! :)

  Treeneissä on käyty, niin tokossa kuin agilityssäkin. Tokoa tulee ihan liian vähän treenattua kotona. Kisasuunnitelmat olen lykännyt taas ensi syksyyn, kun koira tuntuu nyt jo tekevän juoksuaan ja vire on vähän epävakaata (seliseli) :D Mua jotenkin ahdistaa ajatus tokon ulkokisoista kun ympärillä käy sen verran vilskettä että koira ottaa helpommin häiriötä jostain. Pahin pelko mulla on että se keksii lähteä räyhäämään muille koirille. Kaduttaa etten kisannut sen kanssa kevään hallikisoissa...

  Agility meinaapi viedä minut ainakin mennessään ja Kiiran se on tainnut viedä jo :) Tosi kivoja ja sopivan tasoisia treenejä on ollut ja edistystäkin tapahtuu koko ajan. Pitäisi vaan vielä käyttää Kiira virallisessa mittauksessa, ei nimittäin ole yhtään varmaa laitetaanko se medeihin vai maxeihin. Medinä olen sitä treenannut ja toivon että niin voisin tehdä jatkossakin. Tulisi rankaksi noin pienelle koiralle joutua maxeihin.